Pages

Followers

Saturday 27 July 2013

DUA PERSIMPANGAN

Suatu ketika sedang ku termenung, aku terfikir akan sesuatu perkara. Perkara yang berkaitan dengan diri aku dalam meneruskan perjalanan ini. Samada perjalanan aku ini bertemankan seseorang yang boleh aku bagi gelaran sebagai seorang "isteri" atau perjalanan ini ku teruskan seorang diri. Kenapa tiba-tiba aku berfikir begitu?

Setiap daripada kita ingin miliki pasangan hidup, begitu jua dengan aku. Namun dalam al-kisah hidup aku ini sering kali berhadapan dengan kekecewaan dalam percintaan. Aku tak mampu mempertahankan sebuah cinta untuk jangka masa yang lama. Sehingga perhubungan itu terhenti begitu sahaja walaupun hasrat untuk membina sebuah masjid sama-sama diungkapkan oleh kami. Tidak dapat dinafikan punca keretakkan hubungan itu adalah disebabkan aku sendiri. Tapi aku sering kali cuba untuk menafikannya, mana tak nya kerana ego yang tinggi jadi aku persalahkan orang lain.

Namun ketika ini aku merasakan sesuatu kelainan. Walaupun aku masih sayang pada seseorang itu, tapi aku tidak melafazkannya. Kerana biar aku sendiri yang tahu akan perasaan aku bagaimana. Aku buat begitu kerana aku terasa diri aku tak mampu untuk memberi kebahagiaan kepada nya. Aku juga takut bagaimana suatu hari nanti aku yang pergi dahulu, meninggalkan dia seorang diri... Mampukah dia hidup tanpa aku nanti??? Aku tak sanggup melihat dia meneruskan hidup seorang diri tanpa aku. Seandai ketika itu kami mempunyai anak, aku tidak sanggup melihat dia menjadi seorang ibu dan pada masa yang sama dia menjadi seorang ayah.

Entah lah, aku merasa seolah diri aku tidak lama lagi. Mungkin itu hanya perasaan yang lahir dari kata hati aku sendiri. Namun kadang kala kata hati kita itu ada juga benarnya. Aku cuba untuk mengetahui apa sebenar masalah aku ni, tapi setiap kali aku cuba menyelesaikannya akan ada sesuatu yang cuba untuk menghalang. Sesuatu itu adalah perasaan aku sendiri, memang pelik kalau nak difikirkan. Macam nak pecah kepala nie hahahaha. Tak mengapa, aku anggap pemberian Allah s.w.t ini adalah satu ujian kepada aku walaupun aku terpaksa berhadapan kesengsaraan. Yang penting aku tanam sifat kesabaran untuk berhadapan dengan ujian-Nya.......
kalau suke komen ler..aikk xkomen lagi!!!!

No comments:

Post a Comment