Pages

Followers

Sunday 21 July 2013

RAMADHAN 2013

Alhamdulillah, sama-sama kita memanjatkan kesyukuran kerana kita masih lagi diberi kenikmatan dalam meneruskan ibadat berpuasa. Ibadat puasa itu datangnya hanya sebulan, saat ini kita harus menggandakan lagi amalan-amalan fardu dan sunat agar kita memperolehi ganjaran yang kita tidak dapat lihatnya pada masa kini namun kelak di akhirat sana, amalan-amalan ini lah yang membantu kita untuk ke syurga yang di janjikan oleh Allah s.w.t.

Sedar tak sedar, kita telah menghampiri fasa ke-2 di bulan ramadhan. Kita sedia maklum, fasa permulaan bulan ramadhan adalah kerahmatan, manakala fasa pertengahan pula adalah keampuanan dan akhir sekali kebebasan daripada api neraka. Kalau nak diperjelaskan satu per satu agak sukar kerana saya bukan lah para ustaz atau ulamak hehehe. Di sini hanya sekadar berkongsi yang mana kalau kita berkongsi sesuatu ilmu itu tidak merugikan. Tapi janganlah kongsi ilmu yang tak memberi manfaat.

Selamat meneruskan ibadat puasa pada bulan penuh keberkatan ini. Harapan kita agar segala amalan yang kita lakukan datangnya dari keikhlasan dalam pada masa yang sama kita mengharapkan ganjaran pahala di sini Allah s.w.t.
kalau suke komen ler..aikk xkomen lagi!!!!

No comments:

Post a Comment